25 Mayıs 2020 Pazartesi

Learning apps uygulaması




Herkese merhaba.Bugün çok kullanılan eğitsel oyun tasarlama araçlarından biri olan learning apps'ı anlatacağım.Uygulamanın içerisinde birçok oyun türü bulunmaktadır.Hadi hep birlikte nasıl kullanıldığına, ne işe yaradığına göz atalım;

1)Platform nasıl kullanılmaktadır?
Arama motoruna learning apps'i aratıyoruz.

Giriş kısmından üyeysek direkt kullanıcı adımızı,şifremizi yazıyoruz.Değilsek yeni hesap oluşturuyoruz.Sayfaya giriş yaptıktan sonra;

Uygulama oluştura tıklarsak oyun tasarlıyoruz.
Uygulamaları incele dersek başkalarının hazırlamış oldukları etkinlikleri görüyoruz.
Sınıflarıma basarsak sınıf oluşturuyoruz ve uygulamayı sınıfa paylaşıyoruz.
İlk önce sınıflarıma basarak sınıf oluşturup,öğrencilerimizi ekleyelebiliriz.


Yeni sınıf oluştur kısmına istediğimiz sınıfı oluşturabilirz.Öğrenci hesaplarına basarsak;


Üyeliği olan öğrencileri davet ederiz.Üyeliği olmayan öğrencileri başka öğrenci hesapları oluştur diyerek;

               İsim,soyisimlerine girerek onlara kullanıcı adı ve şifre oluştururuz sonra kaydete basarız.Bu kullanıcı adı ve şifreyi öğrencilere verip,siteye bunlarla girmeleri gerektiğini söyleriz.     


       Yukarıda sınıfa eklediğim öğrenciler bu şekilde gözükmektedir.İstatistik kısmında öğrencilerin uygulamaya girip girmedikleri gözükmektedir.Sınıf klasöründe hazırlanan uygulamalar vardır.

Hadi şimdi uygulama oluşturalım ilk önce uygulama oluştura basıyoruz.
                                                                                                                                                     

Karşımıza birçok tür çıkıyor.Yapmak istediğimiz eşleştirme oyunu diyelim ve ona basalım;


Gördüğünüz üzere üç tane örnek verilmiş,bunları inceleyebilirz .Yeni bir uygulama oluştur diyerek ;


                                                                      
Uygulama başlığına ne tür bir oyun etkinliği hazırlıcağınızı yazıyorsunuz.İsterseniz açıklama metnini boş bırakabilirsiniz.Çift1 de eşleştirmek istediklerimizi metin,resim,ses,video olarak verebiliriz.Örneğin;

                                        
Eşleştirmek istediklerimin ikisini de metin olarak verdim ama isterseniz fotoğraf ekleyedebilirsiniz.
Başka parçalar ilave et diyerek eşleştirmek istediğiniz diğer ögeleri girebilirsiniz.Öğrencileri biraz daha zorlamak istersek;

         
Eşleştimenin dışında bir öge vererek kafalarını karıştırabiliriz.Ben küp verdim ve kenar sayısını vermediğim için bu dışta kalan bir geometrik cisim olmalıdır.

               
Test bittikten sonra doğru bulan öğrencilere geri dönüşüm olarak tebrikler aferin çıkacak.Ama siz isterseniz daha farklı bir şey yazabilirsiniz.Yardımcı notlara da daha kolay çözmeleri için hatırlatma olarak öğrencilere bilgi verebilirsiniz.Tamamla ve ön izlemeyi göstere basarak etkinliğinizin son halini görebilirsiniz.

Üstüste eşleştirerek sağ alttaki tik işaretine basarak doğru cevaplarını görebilirsiniz.
                             

Sol üstteki ampul işaretine basarak etkinlikle ilgili ipucuyu görebilirsiniz.En son uygulamayı kaydet  diyerek etkinliği paylaşırsınız.
Daha detaylı incelemek isterseniz bu linki tıklayınız.
2)platformun avantajları nelerdir?

Farklı branşlarda kullanılarak geniş yelpazeye sahip olduğu için öğretmenlerin veya öğretim elemanları için kolay bir şekilde oyun tasarlayarak öğrenmeyi kalıcı hale getiriyor.Öğrenmeyi oyun şeklinde öğrenildiği için öğrenciyi sıkmayan ve zorlamayan bir web 2.0 aracıdır.Bunun yanında Türkçe dil özelliği sayesiyle anlaşılması daha kolaydır.Ücretsiz bir platform olduğu için herkesin ulaşabileceği bir program ve öğrencilerin üye olmasına gerek bile yok.Uygulamaları sınıf düzeyine ve derslere göre filtreleme sayesinde aradıklarımızı daha kolay ulaşabiliyoruz.Öğrencinin istatistik bilgilerine ulaşmayı sağlayarak onlar hakkında bilgi verir.

3)platformun sınırlılıkları nelerdir?

Oyun tasarlarken birçok tür olmasına rağmen istediğimiz türler de olamayabilir.Oyun oynadığını düşünün öğrenci sadece oyun oynamaya indekslenebilir bu yüzden asıl amacından sapabilir.Yanlışlarını göremeyebilir bu yüzden ilerleme katedemez.Bu uygulamayı yapabilmek için internet,pc gerekiyor her öğrencide bu imkanlar olamayabilir.

4)Platformu verimli kullanabilmek için nelere dikkat edilmelidir?

Amaca uygun oyun tasarlamalıyız.Öğrencilerin bilmedikleri konuları seçmemeliyiz.Neleri bilip bilmediklerini anlayabilmemiz gereken sorular sormalıyız.Öğrencilerin dikkatini çekebilmek için görseller kullanabiliriz.Onların bu etkinlikleri yaparken düşünerek yapmaları gerektiğini aksi takdirde bir işe yaramayacağını söylemeliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder